onsdag 9 juni 2010

Älskar att vara tillbaks

Det är så underbart att få träffa familjen och vänner igen.
Vi båda trivs som fisken i vattnet. Vi fick en del av pappas kollonilott att odla vad vi vill. Vi ser redan att lök, morötter och potatis som sticker upp. Det är fantastiskt att se när det växer och att man snart får smaka på alla delikatesser.

Jag är så tacksam att få vara här. Förstod inte förrän nu att pappa har blivit så skröpplig. Han uppskattar så mycket att vi hjälper honom på hans kollonilott. Jag har inte hört något ifrån honom när jag bodde i USA (det var jag som skrev brev och ringde)....men nu ringer han var och varannan dag. Känns fantastiskt.

2 kommentarer:

Tina sa...

Ååå, va underbart!!! Välkommen hem eller va man nu säger..fniss...

Tack för din hälsning hos mig =)
Kruxet med denna kvinna jag skrev om va att hon visste inte själv va hon ville ha, utan det skulle JAG veta, men när jag sa vad jag tyckte va det inte bra nog... Men det är i det förflutna nu & nu ser jag framåt...fniss...

Önskar dig en underbar dag & njut av livet!!
Lycka till med kollonilotten =)
Varm kram Tina

Tina sa...

Hejsan hoppsan där vännen.

Kan nästan se er framför mig hur ni odlar & pörtar i jorden =)
Så skönt att du & din pappa kommit nämre varandra!!

Om min migrän! Ja, det är inget kul alls. Min migrän är stress relaterad & jag har haft den sen jag va en 6-7 år.
Den kan även blomma upp vid förtäring av choklad el ost tex.
När jag va liten kunde jag få flera anfall i veckan & då tog varje anfall minst tre dagar... så du kan ju förstå att jag va borta från skolan en del... + att jag hade en höfsjukdom som gjorde mig handikappad & bodde perioder på sjukhus =)

Jag måste varva ner & släppa pressen & falla in i ett lugn. Migränen är en påminnare om att jag kör på för hårt. Men det behöver inte vara fysiskt, kan även va när jag känner oro över något & det har jag gjort ganska mycket sista tiden.. men det börjar bli bättre =)

Tack söta söta du för din hälsning.
Hoppas du mår bra & att du får en underbar dag på din koloni!!!

Varm varm kram till dig från Tina